Eerlijk is eerlijk: Wij zijn “all for creativity” en een pen bedrukt met je bedrijfslogo wordt al jaar en dag ingezet en getuigt dus niet per definitie van veel vernieuwing zin. Toch verdient de bedrukte bedrijfspen die onderdanige rol niet helemaal en we vertellen je graag waarom.
Pennen zijn
en blijven populair
Nogmaals.. in ons werk is een pen verre van het meest
opzienbarende onderdeel van promotie. “Zo’n
suffe pen” horen we dus ook weleens. Aan de andere kant blijven pennen
populair onder gevers én krijgers.
Niemand geeft het snel toe, maar bezoek een beurs en de jacht op bedrijfspennen kan beginnen; hoe meer hoe beter!
Niemand geeft het snel toe, maar bezoek een beurs en de jacht op bedrijfspennen kan beginnen; hoe meer hoe beter!
Pennen blijven populair, simpelweg omdat het voor bedrijven
een goedkoop promotiemiddel is.
Daarnaast is het een gebruiksmiddel dat nuttig blijft. Ondanks de toenemende
digitalisering zijn er maar weinig mensen die nooit een pen gebruiken en
zwerven ze altijd wel ergens rond.
Het feit dat een pen een nuttig gebruiksmiddel is, maakt de
waarde van een pen langdurig. Dat het een klein product is dat zomaar ergens
kan opduiken, is een extra voordeel.
Maar er is
meer…
Als we iets verder kijken naar de attentiewaarde van een
pen, is dat misschien wel het grootste punt van de onderschatting.
Pennen wisselen regelmatig van eigenaar, blijven liggen,
worden uitgewisseld of duiken ineens op in een tas. Die roulatie betekent simpelweg meer ogen die jouw pen (jouw logo!)
zien.
Daarnaast worden veel pennen dagelijks gebruikt en hoewel een
gebruiker niet dagelijks zijn of haar pen bestudeert, worden daarmee dagelijkse
(onbewuste) impressies afgevuurd op de schrijver én mensen daar omheen (zoals
collega’s).
De mate van beklijving en herhaling (wat nodig is voor
beklijving, ongeacht met welk doel) wordt dus enorm gestimuleerd door iets
simpels als jouw bedrijfspen. Food for thought..
Is een pen
dus altijd de beste keuze?
Een pen is niet altijd de beste keuze, net zoals geen enkel
relatiegeschenk per definitie altijd de beste keuze is. De enorme variëteit in
relatiegeschenken is er niet voor niets!
De beste keuze hangt af van een hoop factoren: Je doelgroep
en de business waarin je zelf beweegt, het beschikbaar budget, het doel van je
relatiegeschenk en wat je zelf als bedrijf wilt uitstralen.
In het eindeloze assortiment van relatiegeschenken is
een pen slechts een promotiemiddel van klein formaat, maar toch vonden we het
belangrijk om deze klassieker even in een positiever daglicht te zetten.
Zoek je dus naar een bedrukte pen, dan helpen we je graag.
Zoek je dus naar een bedrukte pen, dan helpen we je graag.
Kies je liever iets spectaculairders of originelers, ook DAN
staat (of zit) ons team te trappelen om met je mee te denken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten